Friday, November 23, 2012

mimpi abah lagi untuk kesekian kali, yayy!





lebih sebulan sudah aku selamat bergelar isteri orang. terasa macam baru semalam akad tu suami aku baca. 
sepanjang persiapan nikah aku, aku tak pernah pun mimpi abah. tak tahu kenapa. sedangkan aku selalu teringat dia. lelaki yang sepatutnya jadi wali aku tapi dia yang tak ada waktu majlis. 



dah sebulan nikah pun macam tu, aku tetap tak mimpi abah......




tapi semalam, dah balik melaka, tidur tanpa suami kat sebelah, ehem ehem..barulah dapat mimpi abah!
abah datang jugak akhirnya. wallahualam itu abah. tapi aku dapat rasa itu abah.


abah datang pegang kepala aku, sambil senyum. aku seronok sangat dapat jumpa abah. aku tunjukkan kad jemputan majlis aku, aku cerita pasal hari nikah aku, aku cerita macam macam. seronok sangat sebab dapat kongsi cerita bahagia aku kat abah. *sedih*
tapi abah tak cakap apa apa pun, takda nak wish kat aku, takda nak luahkan perasaan dia bila dapat tau anak bongsu dia ni dah sah jadi milik orang lain...
aku tunjukkan gambar rumah sepupu dia, aku cakap, "abah, kami nak pergi jemput sedara yang umah ni, abah ikut sekali ehh"..
abah diam je senyum...nak ikut ke tak aku tanya balik?
abah tetap diam...



lepastu aku tak ingat apa-apa, roomate kejut 6.20 untuk solat subuh. sedihnya rasa hati dapat jumpa abah kejap je. kalau boleh taknak bangun tido langsung and nak borak dengan abah lagi. banyak sangat benda aku nak cerita. 



pelik campur bahagia sebab sekian lama dah abah tak pernah datang dalam mimpi. tapi malam tadi dia datang. alhamdulillah maghrib tadi dapat sedekah yassin untuk dia. mungkin dia rindu kat aku, nak tengok keadaan aku lepas nikah macam mana. abah sepatutnya bertambah bahagia sekarang sebab tanggungjawab abah dah lepas pada orang yang abah suka and sayang. so abah jangan lah risau, ol okay dan happy sekarang....




aku harapkan mimpi macam tu datang lagi lepas ni. tapi next time aku nak peluk abah, nak cium abah and nak bau badan abah puas puas...kalau boleh laaa...*senyap*



No comments: